بسته
(0) آیتم ها
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
منوی محصولات
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    بررسی اجمالی قابلیت ANR

    بررسی اجمالی قابلیت ANR

    گاهی اوقات پیش می آید که ارتباط دوربین مداربسته شما با دستگاه ضبط تصاویرتان قطع شده و در بازه ای از زمان تصویری ضبط نشده است، حال فرض کنید در همین بازه زمانی سرقتی از مغاره شما انحام شده باشد در این صورت شما عملا نتوانستید از دوربین مداربسته خود استفاده ای بکنید. برای برطرف کردن این عیب تکنولوژی ساخته شده بنام ANR که ما دراین مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت.

    تکنولوژی ANR چیست؟

    تکنولوژی ANR مخفف واژه لاتین Automatic Network Replenishment است معنی لغوی آن ” به روز رسانی خودکار تحت شبکه ” می باشد. زمانی که این قابلیت فعال می شود این دستور به دوربین داده می شود تا در صورت قطع ارتباط آن با دستگاه ضبط کننده(به هر دلیلی) اطلاعات تصاویر را بر روی کارت حافظه خود ذخیره نماید. بنابراین به هیچ گونه رابط شبکه ای نیاز نخواهد بود و دوربین می تواند بعنوان یک دستگاه مستقل عمل نموده و عدم کارکرد دستگاه ضبط را جبران کند.

    پس از رفع نقص ایجاد شده زمانی که ارتباط دستگاه NVR مجددا برقرار می شود دوربین های IP بکاپی از اطلاعات خود را از روی کارت حافظه به NVR می فرستد و گپ ایجاد شده در تصاویر را در آن بازه زمانی پر می کند.

    اصلی ترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین و NVR:

    وقوع اختلال در عملکرد سوئیچ شبکه

    عدم کارکرد صحیح دستگاه NVR

    نقص در کابل شبکه

    نحوه انجام تنظیمات ANR

    نکته کلیدی درباره برق دوربین ها:

    پیش شرط مهم در بازده صد درصدی تکنولوژی ANR این است که برق دوربین ها همواره تامین باشد و هیچگونه قطعی نداشته باشند. این نکته بسیار مهمی است که شاید ساده بنظر برسد اما در صورتیکه تمام جوانب و احتیاط های لازم در آن رعایت نگردد عملا وجود قابلیت ANR بیهوده می گردد. همانطور که می دانید در برخی از بسترسازی های سیستم مداربسته برق دوربین ها از طریق سوئیچ POE و دستگاه NVR تامین می گردد. وجود فناوری POE یک مزیت بسیار مهم و کارآمد مححسوب می گردد. اما باید این را نیز در نظر بگیرید که چنانچه دستگاه NVR به هر دلیلی از کار بیفتد عملا کار دوربین ها را نیز دچار اختلال می کند و وجود قابلیت ANR فایده ای نخواد داشت. به همین دلیل، چنانچه مایل به استفاده از تکنولوژی ANR هستید، بهتر است از منبع تغذیه های جداگانه برای هر دوربین استفاده کنید.

    نظر خود را بیان کنید