بسته
(0) آیتم ها
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
منوی محصولات
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    طبقه بندی انواع دوربین های داهوا

    طبقه بندی انواع دوربین های داهوا

    همانطور که می دانیم، برند داهوا یکی از برترین و به روزترین برندهای نظارت تصویری می باشد و طیف گسترده و کاربردی از سیستم های نظارت تصویری را شامل می شود. انواع دوربین مداربسته داهوا، می تواند برای هر کاربرد و نیازی استفاده شود.

    محصولات دوربین مداربسته داهوا  شامل : محصولات تحت شبکه، بستر کواکسیال، قفل های هوشمند و … می شوند که هر کدام نقش چشمگیری در برقراری امنیت در محیط پیرامون ما را دارند. در این مقاله به معرفی انواع دوربین مداربسته، می پردازیم.

    نقش انواع محصولات داهوا در زندگی روزمره ما

    شرکت داهوا، به منظور افزایش رضایتمندی و امنیت کاربران، برای هر نیاز و کاربردی محصولی مناسب را ارائه کرده است. در ابتدای پیدایش دوربین مداربسته، انتظارات افراد محدودتر بود و می توان گفت تنها انتظار آن ها ارائه ی تصاویر محیط بوده است. با گذشت زمان نیاز کاربران به سیستم های مداربسته افزایش یافت و سطح تقاضای آن ها نیز بالا رفت.

    به عنوان مثال در دنیای امروز، افراد به آنالیز و بررسی دقیق خودروهایی که در حال تردد هستند نیاز دارند ( قابلیت پلاک خوانی یا ANPR)، یا نیاز دارند که دوربین بتواند لیستی از چهره ی افرادی که در معرض دید آن قرار دارد را تهیه کند ( Face Detection ) و به شناسایی ( Face Recognition) و آنالیز دقیق آن ها بپردازد. بنابراین در صورت رخداد هر گونه جرم و جنایت، کاربران می توانند در سریع ترین زمان ممکن به جست و جو سریع برای دست یابی به تصویر مورد نظر بپردازند.

    به صورت کلی می توان گفت که انواع دوربین مداربسته داهوا، بر مبنای فاکتورهای گوناگونی دسته بندی می شوند که می توان به دسته بندی بر مبنای کابل، شکل کیس، نوع کاربرد و … اشاره کرد. عموما محصولات تحت شبکه داهوا، کاربردی تر هستند، دارای امکانات بیشتری هستند و می توانند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

    دوربین مداربسته شناسایی چهره داهوا

    این دوربین که به دوربین Face Recognition معروف است، بر مبنای تکنولوژی هوش مصنوعی و یا AI می باشد. این نوع از انواع دوربین مداربسته داهوا، قابلیت تعیین لیست هایی در دیتابیس دارند و شما می توانید لیستی از چهره های مورد نظر را در دیتابیس تعیین کنید تا در صورت شناسایی آن چهره ها، توسط دوربین هشدارهای لازم در قالب ایمیل، آلارام و … ارسال شود. همچنین می توان در این دیتا بیس، سن افراد، نام و … مشخص کرد تا دوربین در زمان رویت چهره های مشابه اطلاعات دقیقی را در اختیار ما قرار دهد. دوربین های شناسایی چهره داهوا دارای طیف گسترده ای می باشند، یکی از دوربین های شناسایی چهره پرطرفدار داهوا، مدل IPC-HFW8841X-E3-LB که یک دوربین تحت شبکه 8MP با قابلیت سه لنز می باشد.

    دوربین مداربسته حرارتی داهوا

    این دوربین، یکی از انواع دوربین مداربسته داهوا می باشد که به دوربین ترمال (Thermal) معروف می باشد و دارای کاربردهای گسترده و وسیعی می باشد که می توان به تشخیص دمای بدن افراد ( به منظور کنترل بیماری کوید-19 )، کنترل مرزها و مناطق نظامی ( به منظور تشخیص و تفکیک ابزارآلات جنگی از انسان، تشخیص دود، آتش و … )، کنترل منابع طبیعی و مراتع ( به منظور جلوگیری از آتش سوزی ) و… اشاره کرد. این گروه از انواع دوربین های داهوا نیز بسیار گسترده اند که می توان به مدل های TPC-BF1241 ،TPC-DF1241 و TPC-PT8421C اشاره کرد.

    مدل هایی TPC-BF1241 (بولت ) و TPC-DF1241 ( دام )، دوربین های تحت شبکه دام حرارتی داهوا 2MP هستند که با بهره گیری از سنسور حرارتی و تکنولوژی WizMind می تواند شما را در شناسایی آتش، دود، تشخیص انسان از وسایل نقلیه و … یاری سازند.

    دوربین TPC-PT8421C، یک دوربین PTZ تحت شبکه حرارتی 2MP با قابلیت حافظه داخلی می باشد و با بهره گیری از سنسور حرارتی، قابلیت تشخیص آتش را دارد.

    دوربین مداربسته تشخیص پلاک داهوا

    این نوع دوربین، به منظور کنترل و آنالیز دقیق تردد خودروها در محیط مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب این دوربین ها، دارای دیتابیس می باشند که می توان لیست هایی به عنوان سیاه و سفید را در دیتابیس قرار داد تا بر آن مبنا اجازه تردد به برخی از پلاک داده شود و یا مانع تردد برخی پلاک ها شود، در واقع راهبند بر مبنای تشخیص دوربین باز و یا بسته می شود. یکی از دوربین های بسیار محبوب پلاک خوان داهوا که به دوربین پارکینگی معروف است، دوربین ITC-237 می باشد که می تواند تصاویر واضحی با رزولوشن 2MP از پلاک ها ارائه نماید. این دوربین می تواند زمان دقیق از تردد خودروها را همراه با نوع خودرو، رنگ و … ارائه نماید.

    در حال حاضر نیز اغلب دوربین های تحت شبکه حرفه ای و جدید داهوا دارای قابلیت IVS ( هوشمند ) هستند و می توانند امکانات لازم چون : عبور از خط و محدود ممنوع، بررسی اشیای جامانده، گم شدن اشیا و … ) را فراهم سازند.

    دوربین مداربسته اسپید دام داهوا

    دوربین های اسپید دام که به دوربین PTZ معروف هستند امکان ارائه تصاویر با جزئیات بالا را فراهم می آورند. شرکت داهوا، دوربین های اسپید دام خود را در رزولوشن ها، کاربردهای مختلف و قدرت زوم متفاوت ارائه کرده است که همانطور که گفته شد، دوربین TPC-PT8421C، یکی از انواع دوربین مداربسته داهوا با قابلیت سنسور حرارتی می باشد.

    PTZ12248V-LR8-N : این دوربین اسپید دام2MP  تحت شبکه، استارلایت داهوا دارای قدرت زوم 48x می باشد و امکان مشاهده سوژه ها تا فاصله 2700 متر را فراهم می سازد. از دیگر قابلیت های شگفت انگیز این دوربین، قابلیت ارائه تصاویر دید در شب تا مسافت 1200 متری می باشد، همچنین می تواند با پشتیبانی از قابلیت Auto tracking و IVS تمام امکانات لازم برای نظارت محیط را فراهم آورد.

    طبقه بندی بر مبنای تکنولوژی

    شرکت داهوا، با تکنولوژی های جدید خود از جمله TiOC، WizMind، WizSense، ANPR، ePOE، HDCVI و … انقلابی بزرگ در این صنعت ایجاد کرده است و انواع دوربین مداربسته داهوا، بر این مبنا ارائه شده اند.

    • تکنولوژی TiOC : این تکنولوژی طیفی گسترده از محصولات داهوا با قابلیت تصاویر تمام رنگی، کنترل و مدیریت بهتر محیط و هوش مصنوعی ( AI: Artificial Intelligence) مورد استفاده قرار می گیرد و شامل محصولات تحت شبکه می شوند.
    • تکنولوژی WizMind، این تکنولوژی قابلیت هایی چون حفاظت محیط پیرامون، تشخیص آتش و قایق، تشخیص پارک ممنوع و فضای پارک خالی، حفاظت از حریم خصوصی، ANPR، شناسایی چهره، Heat Map، شمارش افراد و … می شوند و شامل محصولات تحت شبکه می شود.

    • تکنولوژی WizSense، این تکنولوژی قابلیت هایی چون حفاظت محیط پیرامون، SMD 3.0 (تشخیص حرکت هوشمند)، قابلیت حرارتی یا Thermal، هوش مصنوعی و شناسایی چهره می شوند و شامل محصولات تحت شبکه و HDCVI می شود.
    نظر خود را بیان کنید